Assistent till vår produktutvecklingsavdelning

Till vårt huvudkontor i Solna söker vi en Assistent till vår produktutvecklingsavdelning

Bärsele Harmony i luftig 3D mesh med 4 bärpositioner även ryggbärande

Som assistent i vårt produktutvecklingsteam kommer du främst vara ett administrativt stöd till Global Product Director och våra Product Managers. Du ska gilla att supporta andra, att administrera och trivas med att ha många kontaktytor, då rollen även är en koordinerande funktion.
Du kommer bli en viktig del i ett engagerat team, arbeta i en internationell miljö och med ett av Sveriges starkaste varumärken.

Som assistent i vårt produktutvecklingsteam kommer du att:
• hantera administrationen i olika projekt och processer samt följa upp satta tidslinjer
• kontrollera olika typer av produkt- och faktatexter
• koordinera arbetet kring manualer och texter på t ex förpackningar och produktetiketter
• göra underlag för interna presentationer
• hantera produktprover med att märka, sortera och tvätta
• sköta administration och dokumentation i samband med t ex våra möten med testfamiljer

Helt enkelt ett omväxlande arbete som kräver att du har en analytisk och strukturerad approach till ditt arbete samt en lösningsorienterad och positiv inställning. Du har öga för detaljer, har en hög social förmåga och är kommunikativ. Du är en lagspelare som är självgående, ansvarstagande och är en fena på att se till att allt flyter på administrativt.

Vi ser att du:
• gärna har någon form av eftergymnasial utbildning, gärna inom marknadsföring eller inom administration
• helst har erfarenhet av en liknande tjänst som assistent, gärna inom produktutvecklande bolag, tex som projektkoordinator eller projektassistent
• är van att planera, följa upp och dokumentera
• har erfarenhet av någon slags koordinerande roll
• är flytande i svenska och engelska i tal och skrift och kanske till och med har erfarenhet av att jobba med produkt- och faktatexter

Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning i sex månader tillämpas. Du kommer att tillhöra vårt Produktutvecklingsteam som idag består av elva personer samt rapportera till Global Product Director. Arbetsplatsen ligger i Bergshamra, Solna, med vacker utsikt över Brunnsviken.

Välkommen med din ansökan!

Skicka din ansökan, med CV och ett personligt brev, märkt ”Assistent” gärna så snart som möjligt till jobb@babybjorn.com, dock senast den 15 augusti 2021.
Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Malena Lindblad, HR Manager på tel. 08-544 968 00.

BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag som utvecklar, marknadsför och distribuerar barnprodukter, främst för åldersgruppen 0–3 år. Företaget grundades 1961 och sedan starten har fler än 30 miljoner barn burits i våra bärselar. I BabyBjörn AB och våra dotterbolag i Nordamerika och Asien är vi cirka 160 anställda. Föregående verksamhetsår uppgick omsättningen till cirka 950 miljoner SEK och 95 % av försäljningen går på export till över femtio länder. Mer information finns på www.babybjorn.com

Viktig information till dig som skickar in en ansökan till oss på BabyBjörn AB: Din ansökan innebär att BabyBjörn AB kommer att lagra och kan komma att använda dina personuppgifter i rekryteringssyfte i 24 månader från och med insamling. Uppgifterna kommer inte att behandlas i annat syfte än tidigare angivet och inte heller att överföras till tredje part. För mer information om var och hur länge vi behandlar dina personuppgifter samt mer information om dina rättigheter kring radering och dataportabilitet, vänligen kontakta oss på mydata@babybjorn.com.