Internservice/Reception

Till huvudkontoret i Solna söker vi en kollega till vår Internservice/reception

Tillsammans med en kollega ser du till att den interna servicen flyter på. Du kommer att ta emot besökare, svara i växeln, skicka och ta emot bud, plocka disk, flytta möbler, handla mjölk, beställa resor och allmänt vara behjälplig med behov som kan dyka upp på ett kontor. Det är en tjänst som både innefattar administration och vaktmästeriuppgifter. Det handlar om att hålla ordning och reda i lokalerna, vara serviceinriktad och hjälpsam.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete i internationell miljö där du kommer att få arbeta med ett världskänt, starkt varumärke och högkvalitativa, väldesignade produkter.

Är det dig vi söker?

Utbildning och erfarenheter
Du har gymnasieutbildning och några års erfarenhet av något serviceyrke. Du ska ha kunskaper i MS Office, främst Word och Excel. Du kan flytande svenska och engelska i tal och skrift samt har B-körkort. Har du dessutom andra språkkunskaper är det meriterande, särskilt tyska. Har du någon form av tekniskt kunnande för enklare mobil/datorfrågor så är det toppen.

Egenskaper
Du är vaken/alert och ser vad som behöver göras. Utan att tänka på det så är du den som skjuter in utdragna stolar, tar med dig en kvarlämnad kopp och fyller på papper innan det tagit slut. Du har hög social kompetens och ett positivt, trevligt och utåtriktat sätt. ”Ja visst, det fixar jag”, hör man dig ofta säga. Du tar initiativ, är ansvarsfull, bra på att planera och är inte rädd för att hugga i när det behövs.
Tjänsten är på heltid och provanställning i sex månader tillämpas. Din arbetstid kommer att vara vardagar
kl. 8–17. Vi är idag ca 45 personer på kontoret och arbetsplatsen ligger i Bergshamra, Solna, med vacker utsikt över Brunnsviken. Du kommer att rapportera till vår HR Manager i Solna.

Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande, skicka därför din ansökan märkt ”Internservice” så snart som möjligt,
dock senast den 1 december 2017 till: jobb@babybjorn.com
Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta HR Manager Malena Lindblad på
tel. 08-544 968 00.

BabyBjörn AB är ett svenskt familjeföretag med cirka 100 anställda som utvecklar, marknadsför och distribuerar barnprodukter, främst för åldersgruppen 0–3 år. Företaget grundades 1961 och sedan starten har fler än 30 miljoner barn burits i våra bärselar. Föregående verksamhetsår uppgick omsättningen till 590 miljoner SEK och 95 % av försäljningen går på export till över femtio länder.