Ångerrätt och Returer

Ångerrätt

Från det att du mottagit din order gäller din ångerrätt i 14 dagar.

Du har rätt att returnera enstaka varor eller hela ordern om du inte skulle vara nöjd. Tänk på att varan eller ordern inklusive dess originalförpackning skall skickas tillbaka till oss i säljbart skick.

Det är du som kund som står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. Notera också att du som kund har det ekonomiska ansvaret för att returen kommer fram till oss.

För att returnera en vara gör du så här:

1. Vänligen fyll i det returdokumentet som levererades med din order. Har du tappat bort returdokumentet kan du ladda ner ett nytt. Lägg informationen tillsammans med varan i originalförpackningen i ett tåligt emballage.

2. Ange följande adress på paketet:

BabyBjörn AB
Att: Webbshop
Kulltorpsvägen 49, Lanna
333 74 Bredaryd
Sverige

Var noga med att vår adress finns synlig på paketet.

3. Sätt på rätt porto och lämna in returen hos ett paketombud. Kom ihåg att spara inlämningskvittot tills vi har registrerat din retur.

4. När vi har mottagit returen kommer vi att meddela dig per e-post att vi mottagit din retur.

5. Vi kommer att återbetala pengarna senast 14 dagar efter att vi mottagit information om att du vill returnera varan. Pengarna sätts tillbaka på samma konto som köpet skedde från. Vi har tyvärr inte möjlighet att betala tillbaka pengarna till annat konto.

Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig med din retur:
Telefon: 0370 838 887 (vardagar 08.00–16.00)
Mail: customerservice@babybjorn.com

Byte av varor

Om du vill ha varan/varorna i en annan färg eller modell/version går du helt enkelt in på www.babybjorn.se och gör en ny beställning.

Reklamation

Skulle du få en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår kundservice via e-post snarast möjligt, dock senast en vecka efter det att felet upptäcktes, via customerservice@babybjorn.com

Behöver du personlig hjälp, kontakta oss gärna på:
Telefon: 0370 838 887  (vardagar 08.00–16.00)
Mail: customerservice@babybjorn.com